surprise.

Idag har jag joggat med vovven i skogen, käkat havregrynsgröt, dammsugit mitt rum och bytt sängkläder, dansat till Amanda Jenssens låt "Amarula Tree", käkat pizza-slizes, småbråkat med småsyrrorna, kikat i min IKEA-korg efter fina Greklands-minnen, glott på tv, dansat ännu mera, läst chic-lit... och traskat ut till postlådan iklädd knut på skallen och träningsoutfit på kroppen. Fann ett kuvert med namnet mitt på, öppnade det i racerfart och guess what? Jag hade vunnit 2 st biobiljetter till filmen "All the boys love Mandy Lane"! Glader är jag. Likt en liten unge som väntar på att tomten ska komma så man får öppna paket. Poolen väntar nu. Skönt att känna solen steka på ryggen. Känns som det är min årstid nu. Summerfever. Kanske för att min B-day är om en vecka. Kanske. Pyttenära dit ju. Eller som en av mina 3 syrror sa förut: "Det är inte så himlans långt tills jag fyller år". Gulligt värre. Extra gulligt är det nog när det kommer från en 3-årings trut. I alla fall. Önskelistan till min födelsedag lär dyka upp. En annan grej som lär dyka upp är mitt kommande plagg. Ja, det är såhär att jag har en gammal vit spetsgardin som jag inte satt upp än... tänkte sy om den till kjol eller kanske klänning. Kanske. Med något under då eftersom att den är så transparent! Jag stod hur som helst framför spegeln och fånade mig lite grann. Fick till spetsdardinen till en bikini med volangkjol också. Ni får se resultatet sen! Någon gång måste jag ju använda min kreativa sida... har ju så många tankar som bara snurrar omkring likt en boll i skallen, som bara väntar på att få släppas ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0