hemmakatt.



var tvungen att knäppa kort på skyltfönstret.



zoomade in alla fina husen... och havet.



en ljus sommarmorgon vi gick i stan... tralala



flamingosar på zoot. nu vet jag sanningen varför dem är just rosa. dem ger dem räkor. men i ett annat öra hörde ja att vissa fuskar med det där. ger dem paprikapulver istället. nu vet man det, liksom!



kolsyran i colan var ju fin att ta kort på, tänkte jag när ja några sekunder senare tappade kniven (vi va på ett café) i knät och sen far den vidare till golvet med en fetsmäll. blickarna drogs till min sida. låtsades som inget hänt. några sekunder efter det, så gjorde nån annan om samma misstag som mig. tappade kniven i golvet, med en duns. och så en tredje person igen. med samma klumpighet. intresseklubben antecknar skulle man kunna uttrycka det. kan säga er att dem där besticken vi käkade med var tuuunga och rejäla sådana! intresseklubben antecknar igen.



ja, jag kunde ta lite onödiga picks. som på en buske för att bara nämna några. fnissfniss."men rosen var ju så fin", tänker ja såhär i efterhand.



det var braaanta backar där i skåne. mjölksyra i benen är bara förnamnet.



inzoomat klotter på väggen.



en cykel hade varit ett bra fordon för att ta sig igenom stan med. men ja ska inte klaga. nu har ju benen blivit starkare.



ett torn som kallas kärnan. var där uppe. högt var det. vacker utsikt när man kollade i kikaren.



på väg mot en konsert om ja inte minns fel.



krigssandalerna var outfiten för alla dar. lämnade espadrillerna hemma.



finfina snäckor i min lillsyrras träsko. fanns väldans många där p stranden.



blommor är fina växter.



sa ju att ja kunde ta kort på lite onödiga stuffs. men... den här tånghögen mixat med söndertrampade snäckskal och sjögräs gick ju inte att bara passera.



mina fossingar nergrävda i den bomullslena sanden. mm...



ibland tog ja lite egobilder också, som min friend gärna kallar det.



ännu ett skyltfönster med snygga kläder inuti. gina tricot för er som undrar.



man blir alltid så lång i skuggan.



båtar, båtar, båtar.



en till rosenbuske i sikte.



sa jag att havet var underbart? denna söta lilla stuga fick mig att tänka på grumme-tvättsåpa-reklamen. huset och allt.



kossor i sikte.



fanns många söta hus här.



jag i skuggan. här var vi på väg hem från ett berg. kullersten tror ja det hette.


Hallå i stugan! Kom hem från skåne för några timmar sen. kan säga att det var alldeles underbart där. vädret, havet, maten, ja allt! Blev inga outfits (hade fullt upp med att vara där), men det blir ni inte ledsna över va? Vi badade på en massa olika ställen. på ett ställe var det så långgrunt att jag knappt trodde mina ögon. en enda stor sandbank, alltså. fick gå ut en bit om man ville kunna stå på händerna på botten (klart jag ville det). käkade glass, solade, badade, åt mat gjorde vi där i skåne. sen efter några dar tog vi färjan till danmark för att gå på tivolit och zoot (stackars isbjörnarna som polerade på väggen!). åkte frittfall för första gången. och slänggungor 80 meter högt hissades ja och ena syrran upp i luften. höjdrädd är bara förnamnet. åkte även nåt som kallades demonen, en slags bergochdahlbana. den var kul. sen åkte ja och syrran en karusell som hette draken. fy sjutton vad vi hängde och slängde uppochnervända i luften! aldrig mera draken säger ja bara. för att tala klarspråk, så riktigt kände ja hur magen vände sig och ja ville bara spy... urk. snurrade runt några varv efteråt kan ja säga. på stranden fick ja bästa chansen att stärka min solbränna en aning och odla fler fräknar i solen. stekstek, här får ni hur som helst skåda äventyret. men, som man brukar kläcka ur sig dåochdå. borta bra men hemma bäst!?











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0