min framtid.



livet leker och det är dags att flytta till en egen lya. lutar åt en lägenhet mitt i city. ett pytte-krypin. älskar att möblera om och inreda rum. slänger mina kläder åt alla håll och kanter och njuter av friheten (ingen syrra som klampar in i rummet likt en elefant) ställer sängen vid fönstret, alltid lika skönt att känna vinden från det öppna fönstret på morgonkulan som fläktar i ansiktet. en spegel så att ja kan greja mina (dåliga) hårdagar. hänger upp kläderna prydligt (likt en perfektionist) på fina galgar i garderoben (drömmen är en walk-in-closet). min dyra klänning som ja är så rädd om får skymta en aning när ja stänger garderoben (bara för syns skull). laptopen läggs på bordet, the kooks går på högvarv på stereon i hyllan, modeböcker och gamla nylonmagasin ligger och skräpar i stora högar på golvet... dansar av glädje runt i drömlyan med nya killerheels på fossingarna, på det lackade liminat-golvet. snurrar runt 10 varv gör ja och flaxar med armarna likt en fågel med vingar. blir ur i bollen av allt snurrande, så ja går till köket, slurplar i ett glas med vatten i ett nafs. går ut en stund i den friska luften. shoppar en ben & jerry-glass, hyr SATC-filmen. går hem till fåglarnas kvitter, en gubbe ger dem brödbitar. kommer hem, välförtjänt av min ben & jerry som belöning av att ja funnit min lya. sätter mig ner i skinnsoffan med en duns. sätter på dumburken med SATC på skärmen. softa bananer. glufsar i mig glassen. ringen på telefonen efter filmens slut. "ingen dum telefonförsvarare", tänker jag. julia, min kära vän är bakom luren. oj, så fel man kan ha ibland. snackar skit hela natten lång. om allt mellan himmel och jord. istället för att slå klackarna i taket, ligger vi och snackar om kärlek, flytten, familjen, resor, mode, vänner, livet, ja allt. efter vårt mysiga samtal, stupar ja i sängen med senaste nylon framför mig. sover sen som en sten. vaknar till ljudet av att brevbärarn kastar in post i brevlådan. läser morgonblaskan, dricker min kopp chai-te (obligatoriskt om du frågar mig). funderar på allt, llivet går på räls just nu. tänker i mitt stilla sinne att idag väntar en ännu lika underbar dag som igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0